Moneytalk

Likt Alfons säger "jag ska bara" säger jag " bara den här" ... ska jag köpa. Inte svårt att lista ut vart pengarna smyger iväg. Nä då, gäller både kläder, smycken, väskor och mat. Minns att mamma frågade mig en gång om man blir lyckligare av mycket pengar... Nä men självklart icke, men visst är hjälper det väl till om du utan problem kan göra vad du vill när du vill och köpa fina saker som gör dig på bra humör. Spara?? visst lite grann, men läser ofta på ringen på mitt finger.. Carpe Diem!

På Jajjas önskelista står det just nu ett par saker som hon gärna vill ha...

En router( så jag kan sväva fritt med datorn i lägenheten o slippa alla stygga sladdar)

En extern hårddisk ( så hon kan undvika att förlora sina bilder vid datahaveri)

Ett större minneskort till mobilen ( så hon slipper nöta runt på det fåtal låtar hon har)

En skaljacka ( som andas så hon inte behöver känna sig som ett klibb i det här suuuurvädret)

... när jag läser det här så ser jag ju nu att det är egentligen bara saker som gör det lite bekvämare för mig, så det är inte det jag rusar och köper direkt jag fått lön utan när det finns pengar att avvara.

Funderade idag på hur många det egentligen är som lever på kredit så här dagarna innan lön. Vissa kunder som handlar provar fler än ett kort innan köpet går igenom. En del kort kommer från företag som jag inte ens visste hade den tjänsten.

Nä pengar är naturligtvis inte allt, lyckligast idag blev jag ändå av att hitta en grym låt...

http://www.youtube.com/watch?v=lsWsasqIoyk

Nu sova, imorgonbitti träna...


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vill också ha o ha o ha...

NU står regnställ o träningsskor på önskelistan!

Får se när de blir av..

2008-08-20 @ 13:00:11
URL: http://zoffis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0