Smuttikalas

I brevlådan hade det kommit ett brev, likt det från stalkern i Bodyguard, med urklippta bokstäver med besked om att lördag var det till att vara redo med varma vinterkläder samt partykläder. Fredagkvällen ägnades till att packa och fundera på vad som skulle hända samt att prata med Marianne som kalaset var gemensamt med...

11.30 på lördagmorgon studsade det in en Jägerflaska genom brevinkastet och bakom dörren stod den huvudmisstänkta Jon med sina allierade ... en klunk av hostmedicinen och sen gick resan till Bräntbergsbacken där vi höjde medelåldern med ca 100 år. Även rösterna höjdes.. mest av mig eftersom jag tror att jag ska bryta ett ben varje gång jag gör ett åk med en skrana! En supermysig utflykt med kanonväder, varm choklad, gofika o grillad korv.

Sen fick vi i lugn o ro göra oss iordning medan fler o fler bekanta anslöt till tillställningen... åt lite o drack lite, o sen så var alla bara väck.. förutom Evelina & Angelica som vägrade säga vad som skulle hända! Ut på gatan där en taxi plockade upp oss o körde över bron, ut på Teg till en lokal där mat , levande musik och resterande del av mina närmsta vänner fanns!!! Glömde nästan att det var på grund av att jag o Marianne blivit gamla vi var där :-)

Kvällen avslutades på schlagerklubben, där det även där fanns levande musik i skepnad av Herreys i sina gyllene skor. Har även hört att Malin och Tessan hasade omkring i varsin gyllende sko utanför entrén, vilket jag fortfarande sörjer att jag missade. Haha!
 
Slutligen vill jag bara säga Tusen tack o massor av kramar till alla alla !! Jag hade såååå kul!!!

         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0