Söndag

En riktig kojdag idag. Vi sov till kvart i ett, KVART I ETT!! jag tror aldrig jag har sovit så länge någonsin. Sen att det har regnat har ju inte hjälpt till att pigga upp. Nu ikväll kom det sällsynta söndagsrycket. Har gjort en paj så det finns matlådor måndag, tisdag. Tackar jag mig själv för imorgonkväll. Ett förbaskat bra pajrecept ska ni få här, jag har fått det av Carina, min matguru på jobbet!

2 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
125 gram smör
2 msk vatten

Ugnen på 225 grader, nagga med gaffel, förgrädda 10 minuter. Sist fyllde vi med tacofärs idag blev det med svamp, bacon och äggstanning. Grädda sen efter behov. Nu måste jag rusa för det börjar lukta bränt här, verkar klart... 25 minuter verkar vara lagom för äggstanningen. Tjipp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0