Solenergi



Grymt vilket väder vi fick idag! Stor sol, vindstilla och termometern var nog då uppe i 15-16 grader. En långpromenad längs älven och en bit längre gjorde gott. När jag sen kom inomhus och väntade på att micron tinade upp köttfärsen fick jag ett sånt där sällsynt men väldigt välkommet ryck. Ett ryck då man en solig dag som denna  kan göra tio saker på 60 minuter men som en annan molnig dag bara skjuts framåt i tiden. Jag städade ur skafferiet, rengjorde micron, satte igång tvättmaskinen, rensade bort gamla tidningar, plockade undan alla halvfulla väskor som fanns i hallen, rensade ur gamla kvitton från börsen samt satte in en massa papper i pärmar. När magen sedan var full av tacos och jag sett två avsnitt sex and the city halvliggandes i soffan var det som att någon dragit ut strömkabeln ur mig. Lat på ett ögonblick , men kvar var att stryka och vackert vika in kläder i garderoben.

Helgen i övrigt var en fredagkväll i Täfteå, lördagkväll med 3-rätters middag hos morgondagens födelsedagsbarn samt ett besök på schlagerklubben. Det sistnämnda var en skräck, så sjukligt mycket folk på ett dansgolv finns inte. Jag citerar en förtvivlad kille på golvet...."Det här är inte dans, det här är en amerikansk fotbollsmatch !! " jag kunde inte ha sagt det bättre själv...

    

Kommentarer
Postat av: kattis

Värsta härliga bilderna!

Kramar

2008-09-08 @ 20:13:13
URL: http://onyinredning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0