God Jul



Det bästa med att packa en väska är att man ska få åka iväg någonstans. Det värsta, är packmomentet! Jag fullkomligt HATAR det... jag tror tom det är värre än att packa upp.. Jo, det är det!  Planera i förväg har aldrig varit min sak. Det, plus att kläder väljs efter aktivitet, humör och känsla för dagen gör det till en uppgift, lika svår som ett femstjärnigt korsord.
Sen när du ska packa ner en " vanlig tröja" så finns det inga såna. Jag vet tydligen inte vad en sån är eftersom jag aldrig lyckats köpa någon sådan. Börjar tro att jag innerst inne, omedvetet, tycker att "vanliga" tröjor är tråkiga och väljer något annat ist... Vet du vad en vanlig tröja är så skriv gärna en rad!

Ikväll uppstod det även ett litet problem. Jag brukar klara det mesta själv som ensamstående men nu vågade jag inte dra upp dragkedjan i ryggen på klänningen jag provade för jag var rädd att jag inte skulle få upp den igen. Va?! Jag blir matt!!

Imorgon drar jag upp mot Skell efter jobbet och sen vidare till det röda huset som är inbäddat i snö och fyllt med julmat.
Syrran undrade om det skulle väntas med att klä granen tills jag kom hem... jag svarade att jag klätt gran i 30 år så jag var nöjd :-) Så nu hoppas jag att julen står innanför dörren därhemma för här i stan är den tyvärr inte.

(Eventuellt kommer inlägg under julsemestern om uppkopplingen tillåter)

PUSSAR O KRAMAR O GOD JUL PÅ ER ALLA... om vi inte hörs av på några dagar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0