Bullbak



I ett minikök med en minifrys går det bara att göra en minideg av saffransbröd. Gjorde av 1/4 liter.. dvs 2,5 dl. Blev inga torrknorrar med russin i varje ände utan snurror med schmör o mandelmassa inuti. Det blev 20 st. Nu är det dags att grädda och vara på sin vakt eftersom ugnen är lite ojämn. Bränner jag dom så kommer jag kasta dom ut genom fönstret.. långt. Kanske ända till huset på andra sidan staketet. Av tomten önskar jag mig ett bautakök, med en bautafrys så att jag kan göra bautadegar och inte behöva jobba på höjden som jag måste göra med plåten här!

Kommentarer
Postat av: soffan

mandelmassa?????? du är minsann inte på min sida lika mycke som mormor, som fortfarnande trots att jag bor 140mil bor inte låter något med mandel komma in i hennes skafferi....

2009-11-22 @ 19:54:59
URL: http://zoffis.blogg.se/
Postat av: jajjas

haha.. nä henne kan man lita på!

2009-11-22 @ 22:40:44
URL: http://jajjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0