Saknade lådor

Undrar om inte posten gjort bort sig nu... Ska man plocka bort lådor så måste man väl ändå plocka dom på rätt ställe. Skulle posta ett brev idag uppe på Coop kl 12, lådan var PROPPfull så hade jag lagt i mina brev hade dom antagligen ramlat ur och det skulle heller inte vara några problem för någon att plocka ur dom översta om det vore viktiga sådana. Där har det tidigare varit två lådor så där ser man snabbt konsekvensen av korkskalligheten. Tänkte att då postar jag väl mina brev på OK haga där dom för övrigt har ett utlämningsställe. Tror ni den lådan var kvar?? heller att den var... Postade senare nu ikväll så nu blev det då en dags fördröjning eftersom den lådan tömdes redan 17.00. Nä dagens bu till Posten o dess puckade påhitt.


Kommentarer
Postat av: fru Josefsson

jag sällar mig till klagokören vad gäller posten... har tidigare postat företagsposten vid ica bågen där det funnits två stora lådor som töms 19, nu var det helt plötsligt en liten låda som tömdes kl 17... Ringde posten o alla lådor i stan tömmer 17, Umestan 18 o flyget 19, tala om att man inte vill att vi skickar post... men idag verkar posten ha tänkt om, för nu fanns det helt plötsligt två lådor vid ica bågen som tömdes kl 18 :)

2009-09-07 @ 22:56:58
Postat av: Johanna

Instämmer med er båda! Sökte runt halva stan efter en postlåda. När jag till sist fann två av dem vid vasaplan så var de proppfulla, båda två. La i mitt paket men var orolig hela kvällen för att nån hade gått dit och plockat ut det....

2009-09-08 @ 06:34:28
Postat av: Johanna

Instämmer med er båda! Sökte runt halva stan efter en postlåda. När jag till sist fann två av dem vid vasaplan så var de proppfulla, båda två. La i mitt paket men var orolig hela kvällen för att nån hade gått dit och plockat ut det....

2009-09-08 @ 06:36:17
Postat av: Nina

Till mitt förtret var postlådan på NUS också puts väck!! Jag hoppas att de bara flyttat den till ett annat ställe (som jag ännu inte hittat igen). NUS är ju en jättestor arbetsplats och samlingspunkt för en massa (sjuka/skröppliga) människor som inte ska behöva gå till universitetet för att posta ett brev!

2009-09-08 @ 13:03:11
Postat av: soffan

vi har fortfarande kvar två lådor nere vid vårt malmborgs som täms klockan 18.00....sist fick jag lägga den direkt brevbärarens påse eftersom jag var sent ute....Men däremot om jag cyklar åt adnra håller med ett brev i handen (INTE I CYKELKORGEN)kan ja bli vansinnig för att de inte finns några gula lådor...

2009-09-08 @ 16:41:23
URL: http://zoffis.blogg.se/
Postat av: Pinglan

Hakar på alla er! Buuuu för posten!!

19-tömningarna på ICA och busstationen har vart mina livräddare många gånger... för att inte tala om sista-minuten-lådan vid flyget som tömdes 21.

Kanske lika bra att ta bilen och köra iväg med breven själv hädanefter... :-S

2009-09-08 @ 20:37:35
Postat av: Norrlandsliv

Lådan på OK flyttades till Preem. De bytte ju utlämningsställe 1 juni tror jag det var.. Lite drygt, jag som bor så nära OK. Nu måste jag gå 300 meter längre... dagens I-landsproblem. ;)

2009-09-10 @ 18:29:38
URL: http://norrlandsliv.blogg.se/
Postat av: jajja

1 juni?!... hahaa! Det visar sig tydligt att jag inte vart på hagasidan så mycket den sista tiden. Men hur som så tycker jag ändå dom kunde ha haft kvar lådan på OK!!

2009-09-10 @ 20:04:03
URL: http://jajjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0