Ännu en kylig dag

Vi är ju som bekant drabbade av kylan... 6 dagar nu, släpp taget snälla! Skulle behövt en av André Pops varma koftor men nu är det ist lager på lager inomhus o man känner sig som en uppblåst. Mina händer mår skit av kyla och eftersom jag nu oxå diskar en hel del flaskor så är det många sår som tar mycket ont! Idag utnyttjade vi iaf kölden och avfrostade frysen och fick en överblick över vad som eg finns där inne. En himla massa blåbär konstaterade vi, men ack så bra. Kokade blåbärssylt till pannkakan i tordags vilket visade sig vara väldigt gott.
Bli inte heller förvånad om det bjuds på blåbärspaj om ni kommer hit!

Gjorde trots kylan en snabb tur på stan igår och tänkte uppdatera min garderob. Det gick förfärligt dåligt. Antingen har jag tappat min shoppingkompetens eller så är det min vägran att köpa plagg av viskos alt. akryl. Vad köpte jag då?.. En vårjacka, en oprovad tröja på Åhléns som jag nu måste byta storlek på och 3 bodysar till Elliot. Allt i Bomull! Ni hör ju, jag låter som en äldre dam, bomull... 33 år, jo men då kanske man räknas som äldre...

Här ligger iaf Elliot när det är kyligt!





Kommentarer
Postat av: carra

Haha, jo du vi konstaterade samma sak när jag avfrostade frysen...lär bli en hel del blåbärspaj här oxå ;)

2011-02-19 @ 17:12:15
Postat av: Anonym

du vet väl hur nyttigt blåbär är mycket antioxidanter och så främjar det synen.....

2011-02-19 @ 17:43:49
Postat av: Anonym

Hej! Jo, jag undrar vart den där mysiga pläden/filten är köpt? Tack på förhand.

2011-03-20 @ 21:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0