Storcoopen en vanlig fredag

Åkte på det jag tyckte var förmiddagen, halv elva. Tidigt tyckte jag, men jag var långt ifrån ensam. Man förstår statusen redan när man svänger in på parkeringen. Sen när man kommer in är det bara att bita ihop, det börjar tjocka ihop sig redan vid brödet, frukten är ett kaos sen lättar det upp vi charkavdelningen för att sedan tjocka ihop sig i mejeriet igen. Kvinnorna springer med lapparna och karlarna står med korgen tätt intill henne eller på nått korkat ställe. Tex i en gång där dom mött en annan karl som han känner och där parkerar i bredd med. Andra verkar ha handlingen som sitt trevligaste nöje på fredagar så dom har inga planer på att raska på stegen. Sen såg jag en supertjockis som hade facket längst fram fylld med kex, ballerina i de flesta smaker vad jag kunde se vilket ledde till att jag tappade aptiten på kex idag. Fyllde korgen med köttfärs, fisk, kassler lite korv och några nya fonder. Nu klarar vi oss ett tag innan nästa storhandling som jag tvivlar på blir en fredag...


Kommentarer
Postat av: carra

men vad händer..varför kan jag inte skriva inlägg i din blogg??

2011-03-18 @ 15:12:21
Postat av: Soffan

Inga ballerina i vårsolen på baksidan alltså??? Hahaha

2011-03-18 @ 20:31:03
URL: http://zoffis.blogg.se/
Postat av: Stina

Dålig tajming att åka samma dag som barnbidraget kom...o nästa fredag är det lön.Vänta 2veckor så har nog trycket lättat ;) Fick mig dock ett gott skratt när jag läste inlägget! Kram

2011-03-19 @ 09:10:38
Postat av: kattis

Sen är tidigaste morgon eller senaste kväll att föredra. FÖrstår du hur det kommer att bli lär coop bygger om!!!!! Då kan det vara värt att låta bli att handla över huvudtaget!

Helgkramar till er!

2011-03-19 @ 10:16:04
URL: http://onyinredning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0